Zgodba

Zakulisje nastajanja Logopetalnice igralnice

Od edinstvene ideje do uresničitve

Od ideje do uresničitve ni daleč, če je prisotna 
visoka motivacija, 
dovolj entuziazma 
in globoko prepričanje v vsebino.

#1: Za "hitre" bralce

zametki ideje
2014-2019
zametki ideje: strokovna podlaga, izpopolnjevanje, strokovna usmerjenost v preventivno delovanje
zametki ideje
prizadevanja
2015 ...
aktivno prizadevanje za izboljšanje logopedske preventivne dejavnosti na sistemski ravni (lokalni in nacionalni)
prizadevanja
porajajoča se zamisel
2019
ustvarjalna kriza (nezadostna možnost za spremembe logopedske preventivne dejavnosti) - porajajoča se zamisel
porajajoča se zamisel
brainstorming
2020
brainstorming: iskanje možnih rešitev za uresničevanje
brainstorming
akcijski načrt
2021
zastavljen akcijski načrt
akcijski načrt
aktivno delo
2022-2023
začetek uresničevanja projekta
aktivno delo
uresničitev ideje
2024
uresničitev ideje - postavljen temeljni kamen: pristajalna stran, spletna stran, vzpostavljena družbena omrežja, lansiranje prvega sklopa video vsebin
uresničitev ideje
prihodnost
Načrti za prihodnost
Precejšnji, veliki, dolgoročni in obsežni. Dajmo se skupaj presenetiti, kam nas odpelje.
prihodnost

#2: Za "vztrajne" bralce

Preventivno delovanje

Logopedi v javni zdravstveni mreži, žal, nimamo zadostnih možnostih za celovito preventivno delovanje. Izvajamo preventivne logopedske preglede 5-letnikov, sicer pa smo povečini usmerjeni v terapevtsko delo. Poskusi sprememb preventivnega delovanja tako na lokalni ravni (delavnice za starše, delavnice za vzgojitelje v vrtcih, izobraževanja), kot na nacionalni (sodelovanje v delovnih aktivih pri prenovi nacionalnih preventivnih programov) niso prinesli večjih premikov in korenitih sprememb na sistemski ravni. Več in podrobneje o tem si lahko preberete v zavihku O meni, da ne odjadramo predaleč.

Je na vidiku izboljšanje?

Izkušnje so prinesle spoznanje, da zadostnega izboljšanja preventivnega delovanja ne gre pričakovati. Četudi so premiki do določene mere mogoči, so le-ti prepočasni in ne zadostijo oz. ne sledijo spremembam, ki jih doživljamo v praksi. Soočamo se z velikim interesom staršev in strokovnih delavcev, ki iščejo pomoč za otroka/e in na drugi strani nemoč nas izvajalcev, logopedov, ki smo zasuti s terapevtskim delom. Usmerjenost le v terapevtsko delo, brez ali z nezadostnim preventivnim delovanjem, pomeni izgubljena bitka, še preden smo jo začeli biti.

Poraz na 
štartni črti. 
Zakaj?

Marsikatera logopedska obravnava ne bi bila potrebna, če bi imeli možnost preventivnega delovanja. Marsikatera motnja ne bi bila razvita, če bi lahko ustrezno opolnomočili starše in/ali strokovne delavce. Marsikateri primanjkljaj bi lahko omilili ali določeno šibkost celo odpravili, če bi imeli možnost preventivnega svetovanja v ustreznem časovnem obdobju.

Zakaj Logopetalnica igralnica?

Torej… “Jalovi” poskusi sprememb preventivne dejavnosti (velik trud, zgodi se nič), skokovit porast otrok s težavami v razvoju govorno-jezikovne komunikacije in posledično nedopustno dolge čakalne dobe za logopedsko obravnavo ter posledično občutki nemoči  (tako na strani staršev kot na strani terapevtov) ob nezmožnosti ponuditi optimalne pomoči (vsem) otrokom, je skupek razlogov, da se je začela porajati ideja Logopetalnice.

Logopetalnica takrat še ni imela niti imena, niti oblike. Bila je samo ideja. A od ideje do uresničitve ni daleč, če je prisotna visoka motivacija, dovolj entuziazma in globoko prepričanje v vsebino. Pa vendar – od ideje do uresničevanja je bila pot dolga in niti malo ne preprosta.

Kako speljati idejo, če je še nihče ni?

S čim se primerjati? Od koga se učiti? Koga vprašati? Kje iskati rešitve? Vprašanj je bilo sprva več kot odgovorov. Na poti smo postopno vprašaje preoblikovali v odgovore in rešitve. Pa ne v prvo, seveda, ne. Nobena od stvari ni šla gladko. Skupaj smo se učili. Veliko in vedno znova. Učili iz poskusov in napak. Preizkušali, testirali – da smo dve leti kasneje postavili temeljni kamen in končno “imeli nekaj za pokazati”.

Skupaj nam je uspelo!

Pri iskanju rešitev se nas je na tej poti kar nekaj “nabralo”. Takih, ki smo podobno entuziastično verjeli.

Daša Popenko

spec. klin. logopedije: idejni in izvedbeni vodja, izvajalka video vsebin

Jure Banfi

tehnična izvedba: videograf, fotograf, montaža

Manja Hibšer

celovita grafična podoba

Ajda Samec

Samino: grafika in animacije